Головна » Матеріали » Методична скринька

Кроссенси
22.02.2019, 20:09

Кроссенс як засіб розвитку креативності,асоціативного мислення

Асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти    картинок-квадратів, вважають головоломкою нового покоління. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією до слова «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів».

Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.
Починати розгадувати кроссенс можна з будь-якої картинки, що розпізнається, але центральним є квадрат під номером 5.  Центральна картинка, за бажанням автора, може бути пов’язана за змістом зі всіма зображеннями в  кроссенсі.  Але зазвичай потрібно встановити зв’язки по периметру між квадратами 1-2, 2-3, 3-6, 6-9, 9-8 8-7, 7-4, 4-1 («основа»), а також по центральному хресту між квадратами 2-5, 6-5, 8-5 и 4-5 («хрест»).
Таким чином, кроссенс є сукупністю дванадцяти (за числом сусідніх пар) асоціативних головоломок.  Відповідь не завжди є однозначною, але в більшості випадків ті, хто відгадують, знаходять однаковий ланцюжок асоціацій.
Якщо образи на зображеннях прості і логічні, то для розгадки кроссенса треба лише знання фактів. У такому разі правильна відповідь одна і тематика конкретна.

До прикладу, вивчаючи повість М.Гоголя "Тарас Бульба", учні склали кроссенси і запропонували схему розгадування- зв'язок усіх восьми зображень із центральним.

 

 

Категорія: Методична скринька
Переглядів: 1161 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Цитата

Цитата