Головна » Публікації » Українська мова » Конспекти |
Конспект уроку з української мови у 7-му класі на тему: «Дієприкметниковий зворот. Побудова речень із дієприкметниковим зворотом.» (урок формування практичних умінь і навичок)
Тема. Дієприкметниковий зворот. Побудова речень із дієприкметниковим зворотом. Мета: закріпити поняття про дієприкметниковий зворот, удосконалити вміння визначати його в реченнях та вживати розділові знаки при дієприкметниковому звороті; розвивати творчі вміння складати речення з дієприкметниковими зворотами; виховувати любов до природи. Обладнання: картки, текст, мікрофон, словник, комп'ютер, проектор, екран, технологічна картка уроку, пам'ятка рецензування відповіді товариша. Тип уроку. Урок формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань. Хід уроку: I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань. 1. Метод незакінчених речень. Завдання: закінчити речення, дібрати власні приклади, які б відображали зміст ілюстрацій(ілюстрації спроектовано на екран): - Дієприкметниковий зворот - це... - Дієприкметниковий зворот виділяється комами ... - Дієприкметниковий зворот не виділяється комами ... - На письмі дієприкметниковий зворот відокремлюють - У реченні дієприкметниковий зворот виступає ... і
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проаналізувавши повторений мовний матеріал, скажіть, будь ласка, над чим будемо працювати на уроці? Скористайтеся технологічною карткою і визначте завдання, які маємо сьогодні вирішити. Наскільки, на вашу думку, матеріал, що будемо закріплювати, важливий для вас? Технологічна картка уроку (див. додаток №11)
Використавши «асоціативний кущ», дати відповідь на запитання: Якою темою можна об’єднати складені вами речення до ілюстрацій? (Орієнтовна відповідь учня: темою любові до природи, бережливого ставлення до неї).
Завдання: оберіть позицію, доведіть свою думку. 1 позиція: тема любові до природи, бережливого ставлення до неї надзвичайно актуальна в наш час. 2 позиція: скільки б ми не говорили про любов до природи, бережливе ставлення до неї, екологія міста, планети від цього не стане кращою.
Завдання: поясніть, як розумієте його зміст? Люби природу не для себе, люби для неї. Вона - це мати. Будь же сином... М. Рильський. - Що ж на вашу думку буде темою спілкування на уроці? ІV. Застосування здобутих на попередньому уроці знань, умінь і навичок.
В...лика в...р...снева тиша стоїть над з...млею. С...ло, зачароване зоряним небом, хороше синіє ро...киданими хатками, біля яких пильно дивлят...ся на схід потемнілі соняшники. Зрідка спросоння заскр...пить журавель або гупне рясне яблуко, прол...ється шипучим соком на траву. Небо, обсипане ніби рожами, тихо гасло.
Скласти речення з дієприкметниковими зворотами за ілюстраціями. (див. додаток №12) Орієнтовні речення. Ялинки, запорошені снігом, виднілись удалині. Сплять високі Татри, закутані білою ковдрою. Дерева, укриті білим пухом, тихенько сплять над водою. Запитання до виконаного завдання:
Відносно широка, із спокійною течією ділянка річки між двома перекатами, закрутами; гладінь, поверхня, площина, площа, дзеркало. // Вільна від заростей, відносно глибока спокійна ділянка якої-небудь водойми.
Сплять високі Татри, закутані білою ковдрою. - Розібрати слово “тихенько” за будовою. - Лінгвістична гра "Хто швидше?" (3 команди)
Об’єднатися в групи відповідно до рівня складності завдань. 1 група Перебудувати речення, утворюючи з виділеного дієслова дієприкметник. Пояснити розділові знаки. Перебудувати речення таким чином, щоб дієприкметниковий зворот не відокремлювався на письмі комою. Листя стало схоже на гору хрумкого печива, яке посипали цукровою пудрою.
2 група Із пари речень утворити одне, в якому був би дієприкметниковий зворот. Підкреслити граматичну основу. Виділене слово розібрати за будовою. Безмежний степ спав. Його укрив сніг. 3 група Списати речення. Виділити дієприкметникові звороти, розставити розділові знаки. Усі побігли по греблі обсадженій знизу вербами. Небо обсипане ніби рожами тихо гасло. (див. додаток №13)
Пам’ятка Рецензування відповіді товариша 1. Визначити позитивне у відповіді (мені сподобалась відповідь, заслуговує на увагу). 2. Правильно чи з помилками відповідав учень. 3. Повна чи неповна відповідь. 4. Чи послідовно викладено думки. 5. Чи наводив учень приклади. 6. Чи грамотно побудовані речення. 7. Чи багате мовлення (нема повторів, зайвих слів). 8. Оцінка. (ди. додаток №14) V. Закріплення знань.
Скласти та розіграти діалог “ На уроці української мови”, використовуючи матеріал, вивчений на уроці.
- Що вивчили на уроці? - Чого навчилися на уроці? - Який вид роботи сподобався найбільше? - Якою темою були об’єднані речення, текст, ілюстрації? Які почуття виховували, виконуючи завдання?
Складання сенканів - п’ятирядкових неримованих віршів (див. додаток №1) VI. Підсумок уроку. Домашнє завдання. §17 (повторити). Високий рівень – скласти монологічне висловлювання на лінгвістичну тему, використовуючи теоретичний матеріал, що розглядався протягом вивчення розділу “Дієприкметник”. Наводити приклади про красу природи. Достатній рівень - скласти 6-7 речень про красу рідного краю, щоб у їх складі були дієприкметникові звороти. Середній рівень – перебудувати речення, утворюючи з виділених дієслів дієприкметники. Записати речення, виділяючи комами дієприкметникові звороти. | |
Переглядів: 4292 | |
Всього коментарів: 0 | |