|
Важливим аспектом, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес та його вплив на соціальні та суспільні відносини. Комп’ютерні технології постійно вдосконалюються, стають більш насиченими, ємними, гнучкими, продуктивними, націленими на різноманітні потреби користувачів. Активне використання навчальними закладами Інтернет - технологій, телекомунікаційних засобів дозволяють говорити про впровадження ними інноваційних процесів. У виборі методів засвоєння нових знань ми зупинилися на технології веб-квестів для роботи в малих групах. |
Web-квестом називається спеціальним чином організований вид дослідницької діяльності, для виконання якої учні здійснюють пошук інформації в мережі Інтернет за вказаними анотованими адресами. Саме така діяльність сприятиме активізації пізнавальної діяльності учнів, розвиватиме творчі, комунікативні здібності учнів, вміння здійснювати пошук, обробку та використання отриманої інформації із сайтів Інтернет-мережі, створювати презентацію та файли опису.
Переваги використання технології Веб-квесту:
- Підвищення зацікавленості учнів через модернізацію подання учбового матеріалу
- Можливість формулювати творчі, дослідницькі завдання.
- Спрощення роботи з матеріалом завдяки автоматизації пошуку інформації в ньому.
- Робота в міні – групі: планування, розподіл, взаємодопомога, взаємоконтроль
- Уміння зробити доповідь, повідомленн
Ця Інтернет – технологія підвищує мотивацію самоосвіти, формує нові компетенції на основі використання ІТ для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді презентацій, публікації, створення веб-сторінок. Сприяє успішній реалізації креативного потенціалу, підвищенню особистісної
Методика проведення уроку з використанням технологій Веб-квест
Викладення нового матеріалу відбувається за схемою: завдання - питання - робота з Інтернет-ресурсами - повернення до питання, аналіз отриманої інформації - перехід до наступного питання. Давши відповіді на кожне з питань, отримуємо результат, тобто вирішене завдання, яке ставилось на початку.
При підготовці та проведенні такого уроку важливо чітко усвідомити роль кожного учасника навчально-виховного процесу та розподілити їх обов’язки для досягнення максимальної ефективності.
Учень повинен:
- сформулювати відомі умови завдання;
- визначити необхідні, але невідомі відомості; знайти їх;
- проаналізувати, обробити, узагальнити й обговорити виявлену інформацію; вирішити, наскільки з урахуванням знайдених відомостей поле завдання втратило (чи придбало) проблемний характер;
- узагальнити відшукану інформацію;
- оформити результати роботи.
Викладач:
- надає декілька посилань на бажані Інтернет-ресурси, які зададуть інтонацію, акценти пошуку;
- наводить декілька культурних зразків, які служать орієнтиром для порівняння та можуть показувати спектр думок з проблеми;
- розробляє бланки з чітким формулюванням критеріїв оцінювання;
- контролює процес пошуку.
Рекомендації до проведення веб-квесту:
- визначте ключові слова для пошуку (чи слід їх змінювати на різних етапах розв’язання);
- знайдіть необхідну інформацію в мережі Інтернет;
- проаналізуйте й обговоріть знайдену інформацію;
- при необхідності – відкоригуйте ключові слова та повторіть пошук;
- сформулюйте висновок і обговоріть його (чи відповіли Ви на всі підпитання? Якщо ні – повторіть ще один цикл пошуку й обробки інформації).
|