Головна » Матеріали » Методична скринька

Використання технологій Веб-квесту для розвитку творчих здібностей учнів
04.12.2014, 01:37
Важливим аспектом, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес та його вплив на соціальні та суспільні відносини. Комп’ютерні технології постійно вдосконалюються, стають більш насиченими, ємними, гнучкими, продуктивними, націленими на різноманітні потреби користувачів. Активне використання навчальними закладами  Інтернет - технологій, телекомунікаційних засобів дозволяють говорити про впровадження ними інноваційних процесів. У виборі методів засвоєння нових знань ми зупинилися на технології веб-квестів для роботи в малих групах.

Web-квестом називається спеціальним чином організований вид дослідницької діяльності, для виконання якої учні  здійснюють пошук інформації в мережі  Інтернет за вказаними анотованими адресами.  Саме така діяльність сприятиме активізації пізнавальної діяльності учнів, розвиватиме творчі, комунікативні здібності учнів, вміння здійснювати пошук, обробку та використання отриманої інформації із сайтів Інтернет-мережі, створювати презентацію та файли опису. 

Переваги використання технології Веб-квесту:

  • Підвищення зацікавленості учнів через модернізацію подання учбового матеріалу
  • Можливість формулювати творчі, дослідницькі завдання.
  • Спрощення роботи з матеріалом  завдяки автоматизації пошуку інформації в ньому.
  • Робота в міні – групі: планування, розподіл, взаємодопомога, взаємоконтроль
  • Уміння зробити доповідь, повідомленн

Ця Інтернет – технологія підвищує мотивацію самоосвіти, формує нові компетенції на основі використання ІТ для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді презентацій, публікації, створення веб-сторінок. Сприяє успішній реалізації креативного потенціалу, підвищенню особистісної 

Методика проведення уроку з використанням технологій Веб-квест

Викладення нового матеріалу відбувається за схемою: завдання - питання - робота з Інтернет-ресурсами - повернення до питання, аналіз отриманої інформації - перехід до наступного питання. Давши відповіді на кожне з питань, отримуємо результат, тобто вирішене завдання, яке ставилось на початку.

При підготовці та проведенні такого уроку важливо чітко усвідомити роль кожного учасника навчально-виховного процесу та розподілити їх обов’язки для досягнення максимальної ефективності.

Учень повинен:

  • сформулювати відомі умови завдання;
  • визначити необхідні, але невідомі відомості; знайти їх;
  • проаналізувати, обробити, узагальнити й обговорити виявлену інформацію; вирішити, наскільки з урахуванням знайдених відомостей поле завдання втратило (чи придбало) проблемний характер;
  • узагальнити відшукану інформацію;
  • оформити результати роботи.

Викладач:

  • надає декілька посилань на бажані Інтернет-ресурси, які зададуть інтонацію, акценти пошуку;
  • наводить декілька культурних зразків, які служать орієнтиром для порівняння та можуть показувати спектр думок з проблеми;
  • розробляє бланки з чітким формулюванням критеріїв оцінювання;
  • контролює процес пошуку.

Рекомендації до проведення веб-квесту:

  • визначте ключові слова для пошуку (чи слід їх змінювати на різних етапах розв’язання);
  • знайдіть необхідну інформацію в мережі Інтернет;
  • проаналізуйте й обговоріть знайдену інформацію;
  • при необхідності – відкоригуйте ключові слова та повторіть пошук;
  • сформулюйте висновок і обговоріть його (чи відповіли Ви на всі підпитання? Якщо ні – повторіть ще один цикл пошуку й обробки інформації).

Категорія: Методична скринька
Переглядів: 918 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Цитата

Цитата